1. Možnosť odstúpenia od zmluvy bez udania dôvodu
V prípade, že je zmluva uzatvorená prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku (t. j. v zmysle týchto podmienok), má kupujúci – spotrebiteľ právo od uzatvorenej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru odstúpiť bez udania dôvodu a bez akejkoľvek sankcie, ibaže by bolo v týchto podmienkach uvedené inak. Kupujúci – spotrebiteľ, môže od zmluvy odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa predchádzajúcej vety tohoto bodu podmienok.
Ak predávajúci poskytol kupujúcemu - spotrebiteľovi informácie o jeho práve odstúpiť od zmluvy až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa tohto bodu podmienok, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie o jeho práve odstúpiť od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúcej vety tohto bodu podmienok, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa tohto bodu podmienok.
Možnosť odstúpiť od zmluvy pri reklamácií
Kupujúci – spotrebiteľ, môže od zmluvy odstúpiť taktiež po márnom uplynutí 30 dňovej lehoty určenej na vybavenie reklamácie v zmysle § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa alebo v zmysle § 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka, v prípade výskytu vady tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, ak súčasne nedôjde k výmene tovaru.
2. Nemožnosť odstúpenia od zmluvy
Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy podľa čl. V bod 1. týchto podmienok (okrem prípadov odstúpenia pri reklamácií tovaru) v prípade tovaru, ktorý bol kupujúcim objednaný ako tovar na mieru, a to s poukazom na § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z. z o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov.
V podmienkach kupujúceho ide o tovar vyrobený na mieru predovšetkým v prípadoch, ak si kupujúci pri objednávke tovaru zvolí jeho dodanie v inej ako štandardnej výškovej skupine, ktorá je pri každej konfekčnej veľkosti vždy 170 cm. To znamená, že ak si napríklad kupujúci zvolí veľkosť M, avšak pre výškovú skupinu inú ako 170 cm (napr. 164 cm), je tento tovar považovaný za tovar vyrobený na mieru. Predávajúci totiž oproti štandardnej výškovej skupine musí vykonať úpravy a modifikácie tovaru, ktoré pri štandardnej výškovej skupine nie sú potrebné.
Kupujúci rovnako nemôže odstúpiť od zmluvy ani v ďalších prípadoch upravených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov.
3. Formulár na odstúpenie od zmluvy
Ak odstupuje kupujúci – spotrebiteľ od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku, môže túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy dostupného tu, elektronicky na e-mailovú adresu info@veronikain.sk alebo písomne v prevádzke predávajúceho na adrese Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01.
4. Iná forma odstúpenia od zmluvy
Odstúpiť od zmluvy však možno aj akýmkoľvek iným spôsobom, prostredníctvom ktorého bude jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho - spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy.
Pri odstúpení je kupujúci – spotrebiteľ povinný uviesť číslo objednávky, dátum nákupu, číslo účtu na vrátenie peňazí a predložiť originál dokladu o kúpe tovaru. Zásielky, z ktorých nie je zrejmé, prečo boli predávajúcemu zaslané, sa vrátia odosielateľovi.
5. Následky odstúpenia od zmluvy
Vzhľadom na to, že v prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší, vráti alebo nahradí predávajúci kupujúcemu - spotrebiteľovi a kupujúci - spotrebiteľ predávajúcemu všetky prijaté plnenia. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zároveň od začiatku aj každá doplnková zmluva, súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci - spotrebiteľ odstúpil.
6. Vrátenie tovaru
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku, zaväzuje sa kupujúci – spotrebiteľ neodkladne po odstúpení od zmluvy, najneskôr do 14 dní od odstúpenia, odovzdať alebo zaslať tovar späť na adresu: Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01, kde predávajúci bez zbytočného odkladu posúdi stav vráteného tovaru. Pre vrátenie plnej sumy musí byť tovar zaslaný späť predávajúcemu v neporušenom stave, nepoškodený, kompletný (vrátane prípadného príslušenstva a všetkých poskytnutých dokladov). Tovar je potrebné vrátiť prostredníctvom kuriérskej služby (DHL, UPS atď.) a nie poštou, ibaže by sa predávajúci a kupujúci dohodli inak.
V prípade, že je tovar vrátený predávajúcemu neúplný, poškodený či viditeľne opotrebovaný, môže predávajúci požadovať od kupujúceho – spotrebiteľa náhradu vzniknutej škody. Kupujúci – spotrebiteľ je povinný nahradiť najmä náklady súvisiace s uvedením tovaru do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare. Úhrada týchto nákladov a škody sa môže uskutočniť aj tým, že sa kúpna cena, ktorú predávajúci v prípade odstúpenia vráti, o tieto náklady a škodu zodpovedajúcim spôsobom zníži.
7. Vrátenie peňažných prostriedkov
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu – spotrebiteľovi zaplatené finančné sumy, vrátane nákladov na dodanie tovaru, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bol informovaný o rozhodnutí kupujúceho – spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.
Predávajúci je však oprávnený pozdržať vrátenie zaplatených finančných prostriedkov až do času, pokiaľ kupujúci – spotrebiteľ nedoručí tovar, ktorý bol predmetom kúpnej zmluvy alebo nepreukáže jeho odoslanie predávajúcemu (ibaže by sa jednalo o tovar nadobudnutý na základe zmluvy uzatvorenej pri predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou). Na vrátenie platieb sa použije rovnaký platobný prostriedok, ktorý kupujúci – spotrebiteľ použil na vykonanie počiatočnej transakcie, ak sa strany nedohodnú inak.
8. Náklady spojené s vrátením tovaru
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku nesie kupujúci – spotrebiteľ náklady spojené s navrátením tovaru predávajúcemu, a to i v tom prípade, keď sa tovar nemôže vrátiť pre svoju povahu obvyklou poštovou (kuriérskou) cestou.