Obchodné podmienky a reklamačný poriadok

Predávajúci a prevádzkovateľ:

Obchodné meno: veronikaIN fashion, s.r.o.

sídlo: Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01

IČO: 47 145 455

DIČ: 2023784191

IČ DPH: SK2023784191

Zapísaná: v obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd.: Sro, vložka č. 28267/R

Telefónny kontakt: 0910 654 999

E-mailový kontakt: info@veronikain.sk

(ďalej aj ako „predávajúci“)


Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia

Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj

Odbor výkonu dozoru a Právny odbor

so sídlom Hurbanova 59, 911 01  Trenčín

tel. č.: 032/640 01 09

fax: 032/640 01 08

Čl. I
ÚVODNÉ USTANOVENIA

1. Predmet obchodných podmienok

Tieto obchodné podmienky bližšie vymedzujú a spresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho (ďalej tiež označovaného ako „kupujúci“) v rámci zmluvných vzťahov uzatvorených prostredníctvom internetového obchodu www.veronikain.sk dostupného na webovej stránke www.veronikain.sk (ďalej len „internetový obchod“) a v rámci zmluvných vzťahov uzatvorených prostredníctvom konta predávajúceho na sociálnych sieťach (najmä siete facebook a instagram).

S týmito obchodnými podmienkami má kupujúci možnosť zoznámiť sa pred odoslaním svojej objednávky a je na ne dostatočne vopred upozornený.

2. Súhlas s obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom

Ustanovenia obchodných podmienok (ďalej aj ako „podmienky“) a reklamačného poriadku (dostupné tu) sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením kúpnej zmluvy s týmito obchodnými podmienkami, ako i s reklamačným poriadkom predávajúceho zoznámil a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

3. Súhlas kupujúceho s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku

Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.

4. Kupujúci

Kupujúci je zákazníkom internetového obchodu alebo zákazníkom nakupujúcim prostredníctvom konta na sociálnej sieti predávajúceho, ktorý prejavil záujem na kúpe tovaru a tovar si zakúpil.

Vzhľadom na platnú právnu úpravu sa rozlišuje kupujúci, ktorý je spotrebiteľom (ďalej tiež v prípade potreby rozlíšenia označovaný aj ako „kupujúci – spotrebiteľ“), teda ten, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je (ďalej tiež v prípade potreby rozlíšenia označovaný aj ako „kupujúci – podnikateľ“), teda ten, ktorý kupuje tovar s cieľom svojho podnikania. Kupujúci - podnikateľ berie na vedomie, že sa na neho budú aplikovať niektoré pravidlá uvedené v týchto obchodných podmienkach špeciálne pre kupujúceho – podnikateľa.

Pokiaľ však v týchto podmienkach alebo v reklamačnom poriadku nie je uvedené iné, pri ustanoveniach, v ktorých je uvedené slovo kupujúci, sa myslí ako kupujúci - spotrebiteľ, tak kupujúci – podnikateľ.

 

Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, vyslovene neupravené týmito podmienkami sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami:

A) zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník,

B) zákona č. 250/2007 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa,

C) zákona č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.

Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom, vyslovene neupravené týmito podmienkami, sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami: 

A) zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

5. Registrácia kupujúceho

Kupujúci má pri návšteve internetovej stránky, na ktorej sa nachádza internetový obchod, možnosť vykonať registráciu užívateľského konta.

S registráciou užívateľského konta môžu byť spojené rôzne výhody a akcie určené kupujúcim, o ktorých bude registrovaný kupujúci riadne a včas upovedomený predávajúcim.

6. Tovar
Tovarom sa rozumejú produkty (dámske oblečenie a doplnky) odevnej značky VERONIKAIN, umiestnené v internetovom obchode a na kontách predávajúceho na sociálnych sieťach, kde možno nájsť aj informácie o podstatných vlastnostiach tovaru.  

Kupujúci berie na vedomie, že vzhľadom na obchodnú politiku predávajúceho a objektívne okolnosti v súvislosti s výrobou tovaru, je ponúkaný tovar obvykle skladom priamo dostupný iba pri doplnkoch ako sú vankúše, čiapky a iné doplnky.

 

Pri konfekčných veľkostiach XS, S, M, L, XL, XXL, vplyvom modifikácií, vykonaných na základe požiadaviek kupujúceho, preto tieto obvykle nebývajú dostupné skladom. Vplyvom týchto modifikácií tiež môže súčasne dôjsť k zmene štandardných legislatívnych podmienok týkajúcich sa predávaného tovaru (najmä okolnosti vrátenia tovaru, opísané nižšie).

 

V praxi uvedené znamená, že všetky predávajúcim ponúkané konfekčné veľkosti sú pôvodne dimenzované na osoby ženského pohlavia patriace do výškovej kategórie 170 cm, ktorá je na účely týchto obchodných podmienok považovaná za štandardnú výškovú kategóriu. Nakoľko si predávajúci uvedomuje, že u osôb, ktoré používajú určitú konfekčnú veľkosť často dochádza k problémom z dôvodu ich nižšieho alebo naopak vyššieho vzrastu (najmä v otázke strihu oblečenia), ponúka predávajúci možnosť úprav tovaru v rámci konkrétnej konfekčnej veľkosti, a to na základe údajov o výške kupujúceho, ktoré kupujúci poskytne predávajúcemu.

 

Vzhľadom na uvedené skutočnosti preto kupujúci berie na vedomie, že realizáciou jeho požiadavky na úpravu konfekčnej veľkosti mimo štandardnej výškovej kategórie, reálne dochádza k výrobe tovaru na mieru. Preto budú v prípade takto vyhotoveného a dodaného tovaru uplatnené ustanovenia (ako zákonné, tak ustanovenia týchto obchodných podmienok) týkajúce sa tovaru vyhotoveného na mieru, a to najmä v otázke možnosti jeho vrátenia bez udania dôvodu.

 

Výber tovaru pri jednotlivých kúskoch oblečenia tak bude kupujúcim realizovaný spôsobom, že okrem výberu konfekčnej veľkosti si vyberie aj výškovú skupinu, do ktorej kupujúci spadá. V prípade vykonania objednávky prostredníctvom sociálnych sietí kupujúci uvedenie tieto údaje na výzvu predávajúceho alebo sám. V prípade nedodania údajov si predávajúci vyhradzuje vybaviť objednávku dodaním tovaru v štandardnej konfekčnej veľkosti.

 

7. Používanie tovaru

Kupujúci berie na vedomie, že tovar je potrebné používať a vykonávať starostlivosť oň výhradne podľa údajov a pokynov, ktoré sú pre kupujúceho dostupné na etikete našitej na tovare alebo podľa pokynov predávajúceho, s ktorými bol kupujúci pred kúpou tovaru riadne oboznámený.

Predávajúci v tejto súvislosti uvádza, že tovar v žiadnom prípade nie je určený na vykonávanie športových aktivít, manuálnych prác alebo do ťažkých klimatických podmienok. V opačnom prípade môže dôjsť k znehodnoteniu tovaru a negatívnym následkom pri jeho prípadnej reklamácií.

6. Fotografie tovaru v internetovom obchode alebo na sociálnych sieťach

Kupujúci vyhlasuje, že je zoznámený so skutočnosťou, že odtiene farieb na fotografiách ponúkaného tovaru, sa nemusia vzhľadom na nasvietenie alebo uhol fotografie plne zhodovať s obrázkami v internetovom obchode alebo na sociálnych sieťach.

7. Názov tovaru

Dodávaný tovar sa môže dodávať pod iným názvom, než je uvedené v internetovom obchode (napr. z dôvodu zmeny názvu) s tým, že kvalita, popis, vlastnosti i vzhľad tovaru korešponduje s ponukou uvedenou v internetovom obchode, iba sa líši názov tovaru.

8. Nedostupnosť tovaru

Predávajúci upozorňuje, že vzhľadom na personálne a technické možnosti predávajúceho, nemusí byť tovar umiestnený či už v internetom obchode alebo na sociálnych sieťach vždy dostupný, a to napr. z dôvodu jeho vypredania. O tejto skutočnosti však bude kupujúci bez zbytočného odkladu informovaný, ak nebude táto skutočnosť uvedená priamo pri ponuke tovaru.

9. Informácie o kódexe správania

Predávajúci v súlade s ust. § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho informuje kupujúceho – spotrebiteľa, že sa nezaviazal dodržiavať kódex správania.

Čl. II
OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

1. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

Kupujúci môže realizovať kúpu tovaru z internetového obchodu od predávajúceho prostredníctvom elektronickej objednávky – objednávkového formulára dostupného v internetovom obchode.

Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na stránky internetového obchodu, kde predávajúci jasným a zrozumiteľným spôsobom oznamuje kupujúcemu hlavné vlastnosti tovaru, ako aj ďalšie zákonom vyžadované skutočnosti.

Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim, ak nie je v týchto podmienkach upravené inak. Toto prijatie sa predávajúci zaväzuje vykonať odoslaním potvrdzujúceho e-mailu o prijatí objednávky kupujúcemu na e-mail kupujúceho zadaný pri objednávke tovaru (oznámenie o prijatí objednávky vykonané automaticky po jej prijatí nie je jej potvrdením objednávky). Všetky potvrdené objednávky tovaru urobené prostredníctvom internetového obchodu sú záväzné pre kupujúceho i predávajúceho.

Kupujúci môže taktiež realizovať kúpu tovaru od predávajúceho aj prostredníctvom konta predávajúceho na sociálnych sieťach.

Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy prostredníctvom sociálnej siete je umiestnenie produktu na miesto, kde si môže kupujúci vo virtuálnej forme prezrieť (napr. tzv. nástenka predávajúceho na sieti facebook alebo instagram), kde súčasne predávajúci jasným a zrozumiteľným spôsobom oznamuje kupujúcemu to, že tovar je ponúkaný na predaj, hlavné vlastnosti tovaru, ako aj ďalšie zákonom vyžadované skutočnosti, ibaže by tieto informácie oznámil kupujúcemu iným spôsobom, najmä vzájomnou komunikáciou prostredníctvom sociálnej siete.

Kúpna zmluva vzniká zaslaním požiadavky kupujúceho predávajúcemu, ktorý mu následne spätnou správou (ktorá ale môže nasledovať až po výmene viacerých správ ohľadom tovaru) objednávku potvrdí.

Na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu a dodaný tovar prevziať a predávajúci je povinný objednaný tovar dodať kupujúcemu.

2. Náležitosti objednávky

Podmienkou platnosti elektronickej objednávky kupujúceho je vyplnenie všetkých objednávkovým formulárom predpísaných údajov a náležitostí, vrátane e-mailovej adresy kupujúceho, na ktorú mu bude zaslaný potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky. Ak ide o kupujúceho – spotrebiteľa, k odoslaniu objednávky musí dôjsť kliknutím na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“ alebo zodpovedajúcou jednoznačnou formuláciou vyjadrujúcou skutočnosť, že podanie objednávky zahŕňa povinnosť zaplatiť cenu.

V prípade objednávky vykonanej prostredníctvom sociálnych sietí je podmienkou platnosti objednávky dohoda o tovare, jeho hlavných vlastnostiach a cene, ktorý má byť kupujúcemu dodaný a taktiež uvedenie všetkých údajov potrebných pre realizáciu objednávky (najmä kontaktných údajov kupujúceho), pričom kupujúci - spotrebiteľ musí byť ešte pred uzatvorením zmluvy zrozumiteľne a jednoznačne upozornený, že dodanie tovaru je spoplatnené.

3. Vlastnícke právo k tovaru a prechod nebezpečenstva škody na tovare

Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar a jeho prevzatím. Prevzatím tovaru prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo škody. Škoda na tovare, ktorá vznikla po prechode nebezpečenstva škody na tovare na kupujúceho, nemá vplyv na jeho povinnosť zaplatiť kúpnu cenu, iba ak by predávajúci škodu spôsobil porušením svojej povinnosti.

4. Miesto dodania tovaru

Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávkovom formulári alebo adresa dohodnutá pri objednávke vykonanej prostredníctvom sociálnych sietí.

Tovar je možné vyzdvihnúť aj osobným odberom v sídle predávajúceho, kde sa nachádza kamenný obchod, a to na adrese Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01.

5. Právo predávajúceho zrušiť objednávku

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzatvorením kúpnej zmluvy v prípadoch, a to v prípadoch, keď sa materiál potrebný na výrobu tovaru (najmä látky) už nevyrába alebo nedodáva, došlo k dodaniu nevyhovujúceho materiálu potrebného na výrobu tovaru (najmä látky), prípadne nebol dodaný vôbec alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena materiálu potrebného na výrobu tovaru.

V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny za tovar, bude mu táto suma prevedená späť na jeho účet, k uzatvoreniu kúpnej zmluvy v tomto prípade nedôjde.

6. Právo kupujúceho zrušiť objednávku

Kupujúci je oprávnený zrušiť objednávku do času doručenia mailu informujúcom o potvrdení objednávky v zmysle bodu 1. tohto článku podmienok alebo do času, kým predávajúci potvrdí kupujúcemu objednávku iným spôsobom, najneskôr však do 24 hodín odo dňa odoslania objednávky. O zrušení objednávky informuje kupujúci predávajúceho zaslaním e-mailu na adresu objednavky@veronikain.sk alebo iným preukázateľným spôsobom.

Čl. III
KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

1. Cena tovaru

Kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu kúpnu cenu uvedenú pri jednotlivých tovaroch uvedených na stránke alebo na sociálnych sieťach, vrátane nákladov na zvolený spôsob prepravy.

2. Ceny tovaru uvedené v internetovom obchode alebo na sociálnych sieťach sú konečné, t. j. vrátane všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, ibaže by medzi stranami došlo k dodatočnej dohode. V cene však nie je zahrnuté poštovné (prepravné) v zmysle čl. III bod 3. týchto podmienok.

3. Prepravné náklady

Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s dodaním tovaru (poštovné, prepravné) vo výške 4,50 €, ibaže sa jedná o osobné vyzdvihnutie tovaru. V prípade, že nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou i náklady spojené s dodaním tovaru.

Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť výšku prepravného v prípade, ak by došlo k jeho navýšeniu zo strany prepravnej spoločnosti alebo v iných prípadoch, ktoré by mali vplyv na jeho výšku.

4. Spôsob úhrady

Spôsob úhrady si kupujúci zvolí pri zhotovovaní objednávky v objednávkovom formulári alebo na základe komunikácie s predávajúcim na sociálnych sieťach.

Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:

v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru,

bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho,

kartou cez platobný server tretej strany,

iným spôsobom, na základe výslovnej dohody s predávajúcim.

Pri voľbe platby kartou cez internet bude kupujúci po dokončení objednávky presmerovaný na platobný server tretej strany, kde vyplní všetky potrebné platobné údaje. Po overení ich platnosti bude objednávka potvrdená a suma vo výške kúpnej ceny bude odpočítaná z účtu kupujúceho, pričom tovar bude kupujúcemu v stanovenej lehote zaslaný po pripísaní kúpnej ceny na účet predávajúceho.

Pri voľbe platby bankovým prevodom, uhradí kupujúci cenu objednávky pred jej vybavením na bankový účet predávajúceho s uvedením variabilného symbolu, ktorým je číslo objednávky a ktorý kupujúci získa pri dokončení objednávky, pričom tovar bude kupujúcemu v stanovenej lehote zaslaný po pripísaní kúpnej ceny na účet predávajúceho. V prípade takejto formy platby, sa kúpna cena považuje za uhradenú dňom jej pripísania v celom rozsahu na účet predávajúceho.

 

Čl. IV
DODACIE PODMIENKY

1. Dodacia lehota

Bežná dodacia lehota je vždy uvedená pri konkrétnom tovare a je stanovená na 14 pracovných dní. Predávajúci si však vyhradzuje právo v ojedinelých prípadoch túto lehotu predĺžiť na 21 pracovných dní a v špecifických prípadoch až na 30 dní kalendárnych dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy, čo je zároveň aj maximálna lehota pre dodanie tovaru kupujúcemu - spotrebiteľovi. O predĺžení dodacej lehoty je však predávajúci povinný vždy bezodkladne informovať kupujúceho.

Dodacia lehota sa počíta od potvrdenia objednávky zo strany predávajúceho, avšak v prípade platby bankovým prevodom alebo platobnou kartou, začína táto lehota plynúť až po pripísaní celej kúpnej ceny na účet predávajúceho.

Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody spôsobené omeškaním zaslania alebo doručenia tovaru z dôvodov, ktoré nespočívajú na jeho strane.

2. Miesto a spôsob dodania tovaru

Tovar bude kupujúcemu doručený na miesto dodania uvedené v objednávke, a to dopravcom vybraným predávajúcim. Vybraný tovar je možné zaslať poštou.

Kupujúci si môže zvoliť aj osobný odber na adrese v sídle predávajúceho, kde sa nachádza aj kamenný obchod, a to: Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01.

3. Prevzatie tovaru

V prípade, že sa tovar doručí na miesto uvedené v objednávke, je kupujúci alebo ním riadne splnomocnená osoba, povinný tovar prevziať.

Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby pri prevzatí tovar od prepravcu skontroloval neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb bezodkladne informoval prepravcu a predávajúceho. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zaslaného tovaru bol neporušený a nepoškodený.

4. Doklady o kúpe

Súčasťou tovaru je aj doklad o kúpe s uvedením všetkých potrebných náležitostí. Predávajúci zašle na žiadosť kupujúceho daňový doklad v elektronickej forme.

5. Opakované doručovanie

V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

Čl. V
PRÁVO KUPUJÚCEHO – SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

1. Možnosť odstúpenia od zmluvy bez udania dôvodu

V prípade, že je zmluva uzatvorená prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku (t. j. v zmysle týchto podmienok), má kupujúci – spotrebiteľ právo od uzatvorenej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru odstúpiť bez udania dôvodu a bez akejkoľvek sankcie, ibaže by bolo v týchto podmienkach uvedené inak. Kupujúci – spotrebiteľ, môže od zmluvy odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa predchádzajúcej vety tohoto bodu podmienok.

Ak predávajúci poskytol kupujúcemu - spotrebiteľovi informácie o jeho práve odstúpiť od zmluvy až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa tohto bodu podmienok, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.

Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie o jeho práve odstúpiť od zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúcej vety tohto bodu podmienok, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa tohto bodu podmienok.

Možnosť odstúpiť od zmluvy pri reklamácií

Kupujúci – spotrebiteľ, môže od zmluvy odstúpiť taktiež po márnom uplynutí 30 dňovej lehoty určenej na vybavenie reklamácie v zmysle § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa alebo v zmysle § 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka, v prípade výskytu vady tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, ak súčasne nedôjde k výmene tovaru.

2. Nemožnosť odstúpenia od zmluvy

Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy podľa čl. V bod 1. týchto podmienok (okrem prípadov odstúpenia pri reklamácií tovaru) v prípade tovaru, ktorý bol kupujúcim objednaný ako tovar na mieru, a to s poukazom na § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z. z o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov.

V podmienkach kupujúceho ide o tovar vyrobený na mieru predovšetkým v prípadoch, ak si kupujúci pri objednávke tovaru zvolí jeho dodanie v inej ako štandardnej výškovej skupine, ktorá je pri každej konfekčnej veľkosti vždy 170 cm. To znamená, že ak si napríklad kupujúci zvolí veľkosť M, avšak pre výškovú skupinu inú ako 170 cm (napr. 164 cm), je tento tovar považovaný za tovar vyrobený na mieru. Predávajúci totiž oproti štandardnej výškovej skupine musí vykonať úpravy a modifikácie tovaru, ktoré pri štandardnej výškovej skupine nie sú potrebné.

Kupujúci rovnako nemôže odstúpiť od zmluvy ani v ďalších prípadoch upravených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov.

3. Formulár na odstúpenie od zmluvy

Ak odstupuje kupujúci – spotrebiteľ od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku, môže túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy dostupného tu, elektronicky na e-mailovú adresu info@veronikain.sk alebo písomne v prevádzke predávajúceho na adrese Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01.

4. Iná forma odstúpenia od zmluvy

Odstúpiť od zmluvy však možno aj akýmkoľvek iným spôsobom, prostredníctvom ktorého bude jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho - spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy.

Pri odstúpení je kupujúci – spotrebiteľ povinný uviesť číslo objednávky, dátum nákupu, číslo účtu na vrátenie peňazí a predložiť originál dokladu o kúpe tovaru. Zásielky, z ktorých nie je zrejmé, prečo boli predávajúcemu zaslané, sa vrátia odosielateľovi.

5. Následky odstúpenia od zmluvy

Vzhľadom na to, že v prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší, vráti alebo nahradí predávajúci kupujúcemu - spotrebiteľovi a kupujúci - spotrebiteľ predávajúcemu všetky prijaté plnenia. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zároveň od začiatku aj každá doplnková zmluva, súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci - spotrebiteľ odstúpil.

6. Vrátenie tovaru

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku, zaväzuje sa kupujúci – spotrebiteľ neodkladne po odstúpení od zmluvy, najneskôr do 14 dní od odstúpenia, odovzdať alebo zaslať tovar späť na adresu: Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01, kde predávajúci bez zbytočného odkladu posúdi stav vráteného tovaru. Pre vrátenie plnej sumy musí byť tovar zaslaný späť predávajúcemu v neporušenom stave, nepoškodený, kompletný (vrátane prípadného príslušenstva a všetkých poskytnutých dokladov). Tovar je potrebné vrátiť prostredníctvom kuriérskej služby (DHL, UPS atď.) a nie poštou, ibaže by sa predávajúci a kupujúci dohodli inak.

V prípade, že je tovar vrátený predávajúcemu neúplný, poškodený či viditeľne opotrebovaný, môže predávajúci požadovať od kupujúceho – spotrebiteľa náhradu vzniknutej škody. Kupujúci – spotrebiteľ je povinný nahradiť najmä náklady súvisiace s uvedením tovaru do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare. Úhrada týchto nákladov a škody sa môže uskutočniť aj tým, že sa kúpna cena, ktorú predávajúci v prípade odstúpenia vráti, o tieto náklady a škodu zodpovedajúcim spôsobom zníži.

7. Vrátenie peňažných prostriedkov

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu – spotrebiteľovi zaplatené finančné sumy, vrátane nákladov na dodanie tovaru, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bol informovaný o rozhodnutí kupujúceho – spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.

Predávajúci je však oprávnený pozdržať vrátenie zaplatených finančných prostriedkov až do času, pokiaľ kupujúci – spotrebiteľ nedoručí tovar, ktorý bol predmetom kúpnej zmluvy alebo nepreukáže jeho odoslanie predávajúcemu (ibaže by sa jednalo o tovar nadobudnutý na základe zmluvy uzatvorenej pri predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou). Na vrátenie platieb sa použije rovnaký platobný prostriedok, ktorý kupujúci – spotrebiteľ použil na vykonanie počiatočnej transakcie, ak sa strany nedohodnú inak.

8. Náklady spojené s vrátením tovaru

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 1 tohto článku nesie kupujúci – spotrebiteľ náklady spojené s navrátením tovaru predávajúcemu, a to i v tom prípade, keď sa tovar nemôže vrátiť pre svoju povahu obvyklou poštovou (kuriérskou) cestou.

 

Čl. VII
PRÁVO PREDÁVAJÚCEHO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Predávajúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak sa stane plnenie nemožným a ak sa nedohodne s kupujúcim na novom plnení (napr. dodaní iného tovaru). V prípade, že došlo k výraznej k zmene ceny materiálu potrebného na výrobu tovaru (najmä látky potrebnej na výrobu tovaru), k nemožnosti dodania materiálu potrebného na výrobu tovaru, prípadne sa objednávka dá realizovať len čiastočne, má predávajúci právo kúpnu zmluvu po dohode s kupujúcim modifikovať alebo od nej odstúpiť.

V prípade že predávajúci odstúpil od zmluvy podľa tohto bodu a kupujúci už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu, prevedie sa mu táto suma bezodkladne späť na jeho účet alebo adresu.

Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť tiež v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t. j. ceny zjavne inej ako je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá). Za zjavnú chybu v cene tovaru sa považuje napríklad mylné uvedenie desatinnej čiarky a iné zjavné chyby v písaní (najmä pri tovare umiestnenom na sociálnych sieťach a to napr. uvedených ceny 1,00,- € v prípade tovaru, ktorého obvyklá cena je 100,- € a pod.).

V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude neodkladne kontaktovať kupujúceho s cieľom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú kúpnu cenu, prevedie sa mu táto suma späť na jeho účet alebo adresu v najkratšom možnom termíne.

Čl. VIII
REKLAMAČNÝ PORIADOK

Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z chybného plnenia a postupu v prípade reklamácie tovaru sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho (dostupného tu) a príslušnými všeobecne záväznými predpismi.

Čl. IX
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Kupujúci berie na vedomie, že osobné údaje poskytnuté na základe vykonania objednávky alebo iným súvisiacim spôsobom, sú predávajúcim spracúvané v súlade s platnou legislatívou na úseku ochrany osobných údajov. V tejto súvislosti predávajúci odkazuje kupujúceho na samostatnú úpravu ochrany osobných údajov (dostupnú tu).

Čl. X
OCHRANA DUŠEVNÉHO VLASTNÍCTVA

Kupujúci berie na vedomie, že dodávaný tovar je označený označeniami (najmä ochrannou známkou) tvoriacimi chránené duševné vlastníctvo predávajúceho a je si plne vedomý toho, že neoprávnené používanie chránených označení predávajúceho (napr. neoprávnené používanie ochrannej známky VERONIKAIN) mimo bežného a obvyklého užívania tovaru, môže viesť k porušeniu právnych predpisov, a to aj v trestnoprávnej rovine.

Čl. XI
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

  1. V prípade že kupujúci – spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to na adresu sídla predávajúceho alebo prostredníctvom telefónneho čísla alebo e-mailu uvedeného pri identifikačných údajoch predávajúceho na začiatku týchto podmienok.
  2. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho – spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní, má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky.

Čl. XII
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetových stránkach predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky kupujúcim.
  2. Všetky zmluvné vzťahy vzniknuté medzi kupujúcim a predávajúcim pri uzatvorení kúpnej zmluvy podľa týchto podmienok sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  3. Tieto podmienky sú vyhotovené iba v slovenskom jazyku. Kúpna zmluva môže byť uzatvorená iba v slovenskom jazyku, ibaže by sa kupujúci a predávajúci dohodli inak.
  4. Tieto obchodné podmienky sú platné pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi predávajúcim a kupujúcim. Zmluvné strany sa môžu písomne dohodnúť na iných podmienkach. V takom prípade je dohoda zmluvných strán nadradená týmto zmluvným podmienkam.
  5. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov.


V Bánovciach nad Bebravou, dňa 1.5.2021

veronikaIN fashion, s.r.o.

zast. Veronika Sláviková, konateľ

Reklamačný poriadok

Predávajúci a prevádzkovateľ:

Obchodné meno: veronikaIN fashion, s.r.o.

sídlo: Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01

IČO:47 145 455

DIČ:2023784191

IČ DPH: SK2023784191

Zapísaná: v obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd.: Sro, vložka č. 28267/R

Telefónny kontakt: 0915 312 260

E-mailový kontakt: info@veronikain.sk

(ďalej aj ako „predávajúci“)


Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia

Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj

Odbor výkonu dozoru a Právny odbor

so sídlom Hurbanova 59, 911 01  Trenčín

tel. č.: 032/640 01 09

fax: 032/640 01 08

 

Čl. I ÚVODNÉ USTANOVENIA

1. Predmet reklamačného poriadku

Tento Reklamačný poriadok (ďalej aj ako „poriadok“) popisuje postup, akým spôsobom postupovať v prípade uplatňovania práva kupujúceho týkajúceho sa chýb (vád) tovaru (ďalej tiež „reklamácia“) zaobstaraného od predávajúceho v rámci zmluvných vzťahov uzatvorených medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu www.veronikain.sk, dostupný na webovej stránke www.veronikain.sk (ďalej len „internetový obchod“) a prostredníctvom konta predávajúceho na sociálnych sieťach (a to najmä facebook a instagram). S týmto reklamačným poriadkom má kupujúci možnosť sa zoznámiť pred uskutočnením svojej objednávky a je naň dostatočne vopred upozornený.

2. Kupujúci

Kupujúci je zákazníkom internetového obchodu alebo zákazníkom nakupujúcim prostredníctvom sociálnych sietí predávajúceho, ktorý prejavil záujem na kúpe tovaru a tovar si zakúpil. Vzhľadom na platnú právnu úpravu sa rozlišuje kupujúci, ktorý je spotrebiteľom (ďalej tiež v prípade potreby rozlíšenia označovaný aj ako „kupujúci – spotrebiteľ“), teda ten, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je (ďalej tiež v prípade potreby rozlíšenia označovaný aj ako „kupujúci – podnikateľ“), teda ten, ktorý kupuje tovar s cieľom svojho podnikania.

Ak uvedie zákazník v objednávke svoje identifikačné číslo, berie na vedomie, že sa na neho budú aplikovať pravidlá uvedené v tomto poriadku pre kupujúceho – podnikateľa.

Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, vyslovene neupravené týmto poriadkom sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami:

  1. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník,
  2. zákona č. 250/2007 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa,
  3. zákona č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.

Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom, vyslovene neupravené týmto poriadkom, sa riadia najmä príslušnými ustanoveniami:

  1. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

Čl. IIV VŠEOBECNÉ PODMIENKY REKLAMÁCIE

1. Prevzatie tovaru

Prevzatie tovaru potvrdzuje zákazník podpisom dodacieho listu. Pokiaľ sa tovar neodoberá osobne, rozumie sa prevzatím tovaru okamih, keď tovar preberá kupujúci od dopravcu.

2. Kontrola stavu zásielky pri prevzatí tovaru

Ihneď pri dodaní tovaru je kupujúci povinný prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky podľa priloženého prepravného listu, a to najmä počet balíkov a poškodenie obalu tovaru. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená.

Ak prevezme takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu, je v prípade reklamácie tovaru nevyhnutné poškodenie popísať, prípadne aj odfotografovať a bez zbytočného odkladu oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu elektronicky na e-mailovú adresu info@veronikain.sk. Pokiaľ tak kupujúci neurobí, vystavuje sa nebezpečenstvu, že mu neskoršia reklamácia nemusí byť uznaná.

3. Povinnosť kupujúceho prezrieť dodaný tovar po otvorení zásielky

Po prevzatí tovaru je kupujúci povinný dodaný tovar prehliadnuť, najmä či je tovar v zodpovedajúcom farebnom vyhotovení, v požadovanej miere a z požadovaného materiálu. Táto prehliadka by mala byť, pokiaľ možno, vykonaná ešte pred použitím tovaru mimo rámca bežného odskúšania. V opačnom prípade môže dôjsť k znehodnoteniu tovaru.

Ak zistí kupujúci vadu, a má v pláne tovar reklamovať, predávajúci odporúča (z dôvodu čo najtransparentnejšieho a najefektívnejšieho vybavenia reklamácie), aby bez zbytočného odkladu oznámil túto skutočnosť predávajúcemu elektronicky na e-mailovú adresu info@veronikain.sk alebo osobne na adrese sídla predávajúceho, ktoré je zároveň kamennou prevádzkou, a to: Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01.

4. Záručný list

Ku každému tovaru sa prikladá faktúra a dodací list, ktorý môže slúžiť ako záručný, pokiaľ sa tento vzhľadom na povahu tovaru nepriloží.

5. Podanie reklamácie

Kupujúci môže oprávnenú reklamáciu podať jednou z nasledujúcich možností:

poštou, pričom vzhľadom na možnosť straty poštovej zásielky predávajúci odporúča jej zaslanie aspoň DOPORUČENE, na adresu Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01, a to spoločne s kópiu dokladu o kúpe tovaru a opisom dôvodov reklamácie v zmysle Čl. II bod 5. tohto poriadku,

osobne na adrese kamennej predajne VERONIKAIN, Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01, a to prítomnej osobe poverenej vybavovať reklamácie.

6. Podklady na posúdenie reklamácie

  • Kupujúci je pri reklamácií tovaru povinný uviesť a dodať:
  • meno, priezvisko kupujúceho,
  • telefónny kontakt alebo e-mail kupujúceho,
  • číslo objednávky,
  • čo najvýstižnejší opis vád (a to najmä z dôvodu, že predávajúci sa bude zaoberať iba opísanými vadami),
  • uplatňovaný nárok (návrh riešení),
  • číslo účtu pre prípadné vrátenie peňažných prostriedkov,
  • doklad o vlastníctve tovaru.

Predávajúci zároveň odporúča, aby kupujúci pri reklamácií doložil aj čo možno najpodrobnejšie fotografie tovaru a jeho vád, z dôvodu lepšieho posúdenia a vyhodnotenia reklamácie.


7. Povinnosť kupujúceho poskytnúť súčinnosť

Kupujúci sa zaväzuje v prípade reklamácie poskytnúť súčinnosť predávajúcemu. V prípade dodania nedostatočných podkladov alebo informácií pre posúdenie reklamácie je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu, kupujúceho informovať o nutnosti doloženia ďalších podkladov alebo informácií.

V prípade, že kupujúci nedodá požadované podklady, neposkytne súčinnosť predávajúcemu a predávajúci tak nebude schopný reklamáciu posúdiť ani o nej rozhodnúť. Počas omeškania kupujúceho s dodaním chýbajúcich podkladov neplynú predávajúcemu lehoty pre rozhodnutie a vybavenie reklamácie stanovenej zákonom a týmto poriadkom.

8. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, pokiaľ kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má chybu, alebo pokiaľ kupujúci chybu sám spôsobil.


9. Upozornenie predávajúceho
Nárok na uplatnenie zodpovednosti za vady môže zaniknúť, ak bola vada spôsobená zo strany kupujúceho:

  • neodborným zaobchádzaním či obsluhou, použitím, ktoré je v rozpore s pravidlami používania tovaru (napr. nesprávne pranie),
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú parametrom a určeniu tovaru (napr. manuálna práca, športové aktivity),
  • tovar bol poškodený vonkajšími udalosťami, ako sú prírodné živly (napr. premoknutie),
  • tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s pravidlami používania tovaru.

III. AKOSŤ PRI PREVZATÍ TOVARU


1. Zodpovednosť predávajúceho za vady
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za vady, ktoré má predaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim. 


Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal,

  • má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak dohoda chýba, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy tovaru,
  • sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
  • tovar zodpovedá akosťou alebo vyhotovením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  • je tovar v zodpovedajúcom množstve a miere a tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov,
  • tovar nemá právne vady.

V prípade, ak by predmetom kúpnej zmluvy bol použitý tovar, predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté jeho predchádzajúcim používaním alebo opotrebením. 

Pri tovare predávanom za nižšiu cenu, predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Predávajúci taktiež nezodpovedá ani za vady tovaru, na ktoré bol kupujúci pri uzatváraní kúpnej zmluvy upozornený.


2. Za vadu tovaru sa nepovažuje zmena vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby:


  1. v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného alebo nevhodného ošetrovania,
  2. v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený,
  3. v dôsledku akéhokoľvek poškodenia spotrebiteľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.

IV. UPLATNENIE REKLAMÁCIE KUPUJÚCIM – SPOTREBITEĽOM

1. Lehoty na uplatnenie reklamácie (záručná doba)Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vád tovaru (tovar reklamovať) v čase 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je uvedené inak. 

V prípade, ak je predmetom kúpnej zmluvy použitý tovar, predávajúci a kupujúci – spotrebiteľ sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 12 mesiacov.

Lehota na uplatnenie práva z vád tovaru (reklamácie) začína bežať prevzatím tovaru kupujúcim – spotrebiteľom. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili počas jej trvania. Ak sa skladá tovar z viacerých častí, ktoré sa dodávajú postupne, lehota začína bežať odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.


2. Nároky z vád
Ak nemá tovar vlastnosti uvedené v čl. III. tohto poriadku, resp. ak má tovar pri prevzatí kupujúcim – spotrebiteľom vady, má kupujúci - spotrebiteľ právo na: 

  • bezplatné, včasné a riadne odstránenie reklamovanej vady, ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť,
  • výmenu tovaru alebo jeho súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, závažnosť vady alebo povahu tovaru (napr. pri tovare vyrobenom na mieru alebo pri tovare, kde jeho výmena nie je vhodná z hygienických dôvodov).

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu - spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci – spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci – spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci – spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

Ak tovar predávaná za nižšiu cenu alebo použitý tovar má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci – spotrebiteľ namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.



Postup pri reklamácii


Vady tovaru kupujúci - spotrebiteľ uplatní u predávajúceho bez zbytočného odkladu potom, ako vadu tovaru zistil. Kupujúci – spotrebiteľ doručí na vlastné náklady i riziko reklamovaný výrobok na adresu Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01. V prípade doručenia tovaru prepravou, je kupujúci povinný využiť služby kuriérskej spoločnosti (DHL, UPS a pod.) a ak kupujúci zvolí poštu, je povinný zásielku odoslať DOPORUČENE.

Tovar musí byť v úplnom stave. Je vhodné (nie však povinné) tovar zasielať v originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru.

Ku každé položke je kupujúci – spotrebiteľ povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predajcu a dodať informácie a doklady uvedené v Čl. II bod 6. tohto poriadku.


Poučenie kupujúceho - spotrebiteľ


Ak kupujúci - spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec je povinný poučiť kupujúceho – spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z uplatnenia nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru v záručnej dobe podľa príslušných právnych predpisov.


Písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie


Ak uplatňuje kupujúci – spotrebiteľ práva z chybného plnenia (tovar reklamuje), je predávajúci povinný kupujúcemu – spotrebiteľovi vydať bez zbytočného odkladu potom, kedy kupujúci – spotrebiteľ uplatnil právo z chybného plnenia, písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci – spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci – spotrebiteľ požaduje.

Ak je reklamácia uplatnená prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu – spotrebiteľovi ihneď, resp. bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.

Potvrdenia o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci – spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.


Lehota na vybavenie reklamácie


Ak je kupujúci – spotrebiteľ, spôsob vybavenia reklamácie bude určený bez zbytočného odkladu, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 (troch) pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v obzvlášť zložitých prípadoch, najmä ak by malo ísť o komplikované technické zhodnotenie stavu tovaru, môže byť lehota na určenie spôsobu vybavenia reklamácie až 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim – spotrebiteľom.

V prípade, že kupujúci – spotrebiteľ nebude poskytovať predávajúcemu súčinnosť podľa Čl. II. ods. 7 tohto Reklamačného poriadku, počas omeškania kupujúceho – spotrebiteľa s dodaním chýbajúcich podkladov na posúdenie reklamácie nebežia predávajúcemu lehoty pre rozhodnutie a vybavenie reklamácie stanovené zákonom a týmto Reklamačným poriadkom.

Vybavenie reklamácie

Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch však možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, nie však v lehote dlhšej ako 30 dní od uplatnenia reklamácie.

Po uplynutí lehoty 30 dní na vybavenie reklamácie má kupujúci - spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Vybavením reklamácie sa na účely tohto reklamačného poriadku považuje ukončenie reklamačného konania:

  1. odovzdaním opraveného tovaru,
  2. výmenou tovaru,
  3. vrátením kúpnej ceny tovaru,
  4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
  5. písomná výzva na prevzatie plnenia,
  6. alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.

O spôsobe vybavenia reklamácie je predávajúci povinný informovať kupujúceho – spotrebiteľa telefonicky, SMS alebo na e-mail kupujúceho – spotrebiteľa uvedený pri uplatnení reklamácie.

Kupujúci – spotrebiteľ má povinnosť si tovar vyzdvihnúť a to v primeranej lehote, ktorú predávajúci uvedenie pri oznámení o vybavení reklamácie. V opačnom prípade je predávajúci oprávnený si účtovať primeraný poplatok za uskladnenie.

Pri výdaji tovaru po vybavení reklamácie je kupujúci – spotrebiteľ povinný predložiť doklad, na základe ktorého bol tovar prijatá do reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti.

Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu – spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie a to v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Zamietnutie reklamácie

Ak kupujúci - spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho – spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Predávajúci poskytne kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

Ak kupujúci - spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci – spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci – spotrebiteľ tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia.

Ak kupujúci - spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu - spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.


4. Náklady reklamácie

Ak bude reklamácia uznaná, má kupujúci – spotrebiteľ právo na náhradu nákladov spojených s uplatnením reklamácie (napr. náklady na poštovné, dopravu). Je však možné preplatiť iba náklady v primeranej výške vzhľadom na povahu tovaru (napr. náklady za poštovné / kuriéra, nie za taxi službu). O preplatení nákladov je nutné žiadať bez zbytočného odkladu, najdlhšie však do 1 mesiaca od vybavenia reklamácie.

Ak bude reklamácia zamietnutá, nesie náklady na uplatnenie reklamácie (napr. náklady na poštovné, dopravu) kupujúci – spotrebiteľ sám.

V. UPLATNENIE REKLAMÁCIE KUPUJÚCIM – PODNIKATEĽOM


1. Lehoty na uplatnenie reklamácie Kupujúci – podnikateľ je oprávnený uplatniť právo z vád tovaru (tovar reklamovať) bez zbytočného odkladu po tom, čo mohol vadu pri včasnej prehliadke a dostatočnej pozornosti zistiť, najneskôr v lehote 6 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je uvedené inak.Lehota na uplatnenie reklamácie začína bežať prevzatím tovaru kupujúcim - podnikateľom. Ak sa skladá tovar z viacerých častí, ktoré sú dodávané postupne, lehota začína bežať odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.

2. Ak sa prejaví chyba v priebehu lehoty na uplatnenie reklamácie pre kupujúceho – podnikateľa, je na kupujúcom – podnikateľovi, aby preukázal, že chyba tovaru existovala už pri prevzatí tovaru.

3. Nároky z vád Ak nemá tovar vlastnosti uvedené v čl. III. tohto Reklamačného poriadku, môže kupujúci – podnikateľ požadovať:

  • odstránenie vád tovaru, ak sú vady odstrániteľné,
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny.

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu - podnikateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.


Postup pri reklamácii

Kupujúci doručí na vlastné náklady i riziko reklamovaný výrobok na adresu kamennej predajne VERONIKAIN a to Mlynská 629/2, Bánovce nad Bebravou 957 01, pričom je povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predajcu a dodať informácie a doklady uvedené v Čl. II bod 6. tohto poriadku. V prípade doručenia tovaru poštovou prepravou, je kupujúci povinný využiť služby kuriérskej spoločnosti (DHL, UPS a pod.), alebo tovar poslať poštou DOPORUČENE.

Tovar musí byť v úplnom stave. Je vhodné tovar zasielať v originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru. Ku každej položke je kupujúci povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predajcu a uviesť presný popis porúch a početnosť výskytu.

Lehota na vybavenie reklamácie

Ak je kupujúci – podnikateľ, reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 90 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim – podnikateľom, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim – podnikateľom nedohodnú na inej lehote.

Vybavenie reklamácie

Reklamácia je za vybavenú považovaná v okamihu, keď o tejto skutočnosti predávajúci informuje kupujúceho – podnikateľa telefonicky, SMS alebo na e-mail kupujúceho – podnikateľa uvedený pri uplatnení reklamácie.

Kupujúci – podnikateľ má povinnosť si tovar vyzdvihnúť. V opačnom prípade je predávajúci oprávnený si účtovať poplatok za uskladnenie. Pri výdaji tovaru po vybavení reklamácie je kupujúci – podnikateľ povinný predložiť doklad, na základe ktorého bol tovar prijatý do reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti.

Náklady reklamácie

Náklady na uplatnenie reklamácie (napr. náklady na poštovné, dopravu) nesie kupujúci – podnikateľ sám.

5. Na ďalšie záležitosti týkajúce sa reklamácie tovaru kupujúcim – podnikateľom sa primerane uplatnia ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

Čl. VI ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť obchodných podmienok predávajúceho, pričom je v súlade s ustanovením § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi, a to na každej predajni predávajúceho, na internetovej stránke internetového obchodu predávajúceho a taktiež na sociálnych sieťach predávajúceho.
  2. V prípade odlišnej úpravy uvedenej v tomto reklamačnom poriadku a v obchodných podmienkach predávajúceho, má prednosť znenie tohto reklamačného poriadku.
  3. Predávajúci je oprávnená kedykoľvek meniť znenie tohto reklamačného poriadku, pričom znenie nadobudne účinnosť jeho zverejnením, riadne dostupným pre kupujúceho.

V Bánovciach nad Bebravou, dňa 1.12.2020

veronikaIN fashion, s.r.o.                                                                             
zast. Veronika Sláviková, konateľ